The Spanish Navy has established that all its Systems. Equipment and Components (S/E/C) should be supported from the logistics point of view all along their Life Cycle. The purpose is to have an efficient support system capable of providing all the necessary requirements derived from the operational scenarios while enjoying full operational availability and readiness.
Accordingly, the S/E/Cs will require certain level of provisioning in order to establish an initial support of spare parts both, in relation to the number of the necessary different spares on board ships (range) and the quantity of those spares (depth). The exact ‘range’ and ‘depth’ will be determined by the experience and use of the materiel concerned. However, the initial procurement of those spares should be planned by means of an assessment based on the ‘Initial Support Proposal’.
The Initial Support Proposal (PIDA in its Spanish initials) is a document that the Spanish Navy requests to all its Contractors as regards those S/E/Cs procured for its Ships, Units or Facilities and that, after an analysis process between the Navy and the Contractor, determines the number of spare parts taking into account the ‘Range’ and ‘Depth’ so as to guarantee the availability of a given equipment during the whole Life Cycle.
The purpose of PIDA is to provide the necessary information so that the Spanish Navy may:
Determine the necessary spares to support S/E/Cs during their whole Life Cycle.
Determine the specific gear/material (equipment, accessories, special tools, grease and lubricants) necessary to support S/E/Cs during their Life Cycle.
Identify and replace all the elements included in the Defense Cataloguing Service:
Components and pieces of equipment used only in maintenance works both, preventive or corrective..
Spare parts and gear which are vital for the operation of a given equipment or system which must be procured in advance (up to one year) so as to guarantee the performance/effectiveness of a S/E/C for prolonged periods of time.
Safety repairs. These parts are those that meet the following requirements:
Are essential for the adequate operation of the Ship/Unit/ Facility.
They are essential for the safety of the crew.
To assess and determine the initial Stockpile Objectives of repairs and gear for each Supplies Level.
To propose the procurement of initial support of spare parts and gears.
Todo Pedido/Contrato realizado por o para la ARMADA que cumpla todas las condiciones siguientes incluirá obligatoriamente la entrega del documento PIDA:
El Contrato o Pedido se refiere a un equipo. Es decir, es identificable por su placa de características, puede operar independientemente o como parte de un Sistema y, desde el punto de vista de mantenimiento es reparable por sustitución de una o más partes.
El equipo objeto del Contrato o Pedido requerirá, previsiblemente, acciones de mantenimiento preventivo o correctivo a lo largo de su Ciclo de Vida.
Dichas acciones de mantenimiento deben realizarse, total o parcialmente, por la ARMADA.
Solo se eximirán de esta obligatoriedad aquellos S/E/C que:
Ya existan en la Armada con su correspondiente Documentación de Apoyo.
Contemplen acciones de mantenimiento que excedan, a juicio de la Dirección de Sostenimiento (DISOS) de la JAL, la capacidad de mantenimiento existente en la Armada. En este caso el mantenimiento pasaría integro al 4º Escalón.
Corresponda a un Contrato o Pedido cursado a Gobiernos o Fuerzas Armadas de otros países que se suministre con Documentación de Apoyo.
Conforme a las condiciones del Pedido/Contrato, el Contratista, sea o no el fabricante de los S/E/C, cumplimentará los formatos en soporte digital, de acuerdo con la "Instrucción Permanente de Abastecimiento y Transporte 001/2018 de 15.02.18 de AJAL sobre la Propuesta Inicial de Apoyo (PIDA)”. Como ayuda a la creación del soporte digital se dispone de una aplicación informática, denominada PIDAEMPRESA, que se puede descargar desde esta página Web de la Armada.
En caso de utilizar alguna aplicación propia del Contratista, los datos serán entregados obligatoriamente según los diseños de los ficheros indicados en el APENDICE A de la citada Instrucción.
La PIDA redactada por el Contratista en el formato indicado en el punto anterior, será remitida a la Armada (Oficina de Control de PIDAs de la JAL), vía correo electrónico, a la siguiente dirección: pidajal@fn.mde.es
NOTA: Para clave de descompresión, contactar con el teléfono 913124561, Oficina de Control de PIDAs.
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